Over Jessicaartjes

Over Jessicaartjes

Wat zijn Jessicaartjes?


Jessicaartjes zijn kaartjes die ik zelf maak om mensen te bemoedigen vanuit de liefde die God ons liet zien door Jezus. Aangezien mijn naam Jessica is en het kaartjes zijn heet het Jessicaartjes. De naam Jessica betekent: God Ziet en is Genadig. Door de kaartjes heen wil ik dat je weet dat God je ziet en je genade geeft.

Ik maak de foto’s zelf en laat me bij de teksten uitzoeken leiden door God. Van de teksten zorg ik dat die bij de foto passen. Dus de gehele ontwerp is van mijzelf en God. De eer gaat naar God die me leidt naar de juiste teksten in combinatie met foto. Hij is het immers ook die weet wat mensen nodig hebben aan bemoediging.


Ook ben ik een podcast op youtube begonnen waar ik wat deel zodat je bemoedigd en opgebouwd kan worden.

Ontstaan van Jessicaartjes


Op tv was een reclame over visitekaartjes maken. Ik dacht dat is leuk en ik bedacht toen kaartjes om te evangeliseren.

Na een tijdje had ik verschillende kaartjes. Met een vriendenclub van de kerk ontstond de naam Jessicaartjes voor de grap. Mijn naam is Jessica en het zijn mijn eigen ontworpen kaartjes. Ik vond het zo’n super naam dat ik de kaartjes zo ben gaan noemen.


Toen ik een stuk of vijf a zes kaartjes had nam een vriendin de nummer drie mee naar een conferentie voor vrouwen. En die waren heel erg bemoedigd door dat kaartje. Vanaf toen ben ik niet meer evangelisatie kaartjes gaan maken maar bemoedigende kaartjes.


Ik had namelijk in mijn tienerjaren momenten dat ik me ontmoedigd/ hopeloos voelde. Op zo’n moment kwam ik dan een briefje tegen die ik eerder had gemaakt. Een briefje uit de hemel als het ware. Hierop stonden teksten met wijsheden of bijbel teksten die ik mooi vond. Deze teksten bemoedigde me dan opeens heel erg. Precies de juiste tekst op het juiste moment. Dus ik dacht: ik maak mooie kaartjes dat mensen ook dat “briefje van God” mogen krijgen. Ik gun anderen ook dat ze geraakt mogen worden door de liefde van God. Alleen God kan het precies zo timen.

Wie ben ik?


Vaak noemen mensen bij deze vraag hun naam en wat ze doen op.

Ik ga het anders doen, mijn naam weten jullie namelijk: Jessica, anders waren het ook geen Jessicaartjes.


Voor de rest wil ik vertellen wie ik ben kwa karakter en kwa wie ik ben volgens God.

Ik ben een jonge vrouw die ten gevolge van autisme tegen diverse beperkingen aan loopt. Maar nu wel aardig het weet te accepteren dat dit zo is. Ik heb een opleiding medewerker vormgever geprobeerd en heb daarin ontdekt dat ik dit erg leuk vindt om te doen. Door omstandigheden heb ik deze opleiding niet kunnen afmaken. Echter gaf ik niet gelijk op en ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Dus ja doorzetten terwijl je tegen je beperkingen aanloopt is een karaktereigenschap van me. 

Ik heb ontdekt dat het bemoedigen van mensen mij goed doet. En dat ik ondanks mijn beperkingen het toch doe om vreemden aan te spreken en kaartjes uit te delen. Al kost me dat wel veel energie en lukt dat niet zo vaak als ik zou willen. 


Ik heb een hart voor de mensen en wil als het binnen mijn mogelijkheden valt graag iemand helpen. Ik zet graag mijn talenten en kennis in, zo heb ik mensen in mijn omgeving geholpen met video’s maken, of ik maak mooie gezinsfoto’s. En ik ontwerp graag 2d printwerk. Zoals mijn Jessicaartjes.


Eigenschappen die ik heb zijn: vriendelijk, behulpzaam, begripvol, detailgevoelig, enthousiast, een hart voor de mensen om me heen. Mijn grootste passie is God. Ik hou van Hem.

Wie ben ik volgens God: Zijn kind, erfgenaam dankzij Jezus, geliefd, talentvol, en een liefdevol hart.

Wie is God voor mij?


God is de enige God, De Heere. Jahweh, De God van Israël, De God van Abraham, isaak en Jakob. Jezus die God heeft laten zien. De God die zijn Geest stuurde naar wie gelooft dat Jezus de messias is. En met zijn Geest is het mogelijk dat we straks samen met Jezus een nieuw lichaam krijgen als we sterven en dan bij God zijn voor eeuwig.

God is een eerlijke God en is rechtvaardig, Hij overziet en ziet alles. Ons kennen is beperkt maar God kent ons door en door en houdt veel van ons.

We mogen ons leven in zijn handen leggen en vertrouwen dat Hij ons voorziet in wat we nodig hebben. Dat Hij ons redt als we Hem aanroepen. Hij is altijd bij ons en geeft om ons.

Hij is de schepper en wij zijn zijn schepping. Dus God weet wat we nodig hebben.

Hij krijgt alle eer voor wat Hij doet, en soms zien we niet wat Hij wel allemaal doet. God doet meer dan we hem credit voor geven. God is goed, in Hem is geen kwaad. Wanneer we Hem de ruimte geven dan kan hij zelfs van het kwaad iets goeds uit laten komen.

Wat hoop ik?


Ik deel Jessicaartjes uit met de hoop dat degene hem vind/krijgt wanneer hij de tekst nodig heeft. Alleen God weet wanneer dat is. God leid iemand dan naar de tekst door hem/haar het Jessicaartje te laten vinden of tegen te komen. Of wanneer ik het op dat moment ook geef. En zo hoop ik dat mensen Gods leiding ervaren, of zijn knipoogjes van ‘hej jij lief kind, ik zie je en luister naar wat je nodig hebt. Hier een tekst om je weer hoop te geven.’

God krijgt van mij alle eer, ik weet immers niet wat iemand nodig heeft kwa tekst/foto. Alleen God weet dat. Dus mijn hoop is ook dat mensen God gaan eren en gaan zien dat Hij er is.

God verlangt ernaar dat mensen die hem volgen anderen bemoedigen/helpen. En door die mensen heen helpt Hij de mensen. Ik heb het geschenk van Jessicaartjes en de vrijmoedigheid en het geld gekregen om dat weer te mogen delen met anderen. Ik vermoed dat mensen minder ontvangen van God omdat mensen ook niet delen met anderen. Je krijgt om te delen, maar als je het voor jezelf houd ontvangt een ander ook weer niet wat hij nodig heeft. Dus een hoop die ik heb met Jessicaartjes is dat mensen wat meer gaan delen door het voorbeeld wat ik geef.